Każdy, kto zajmuje się prowadzeniem stron w mediach społecznościowych, zapewne nie raz zastanawiał się, co zrobić, aby pod jego postami roiło się od reakcji oraz komentarzy (tych pozytywnych, oczywiście). Rozmyślając nad tym, warto zastanowić się, czy na pewno prowadzisz owe profile w odpowiedni sposób. Oto kilka prostych porad, jak możesz poprawić zasięg swoich postów oraz zmotywować odbiorców do reakcji.

 

  1. Publikuj w odpowiednich godzinach

W odpowiednich, to znaczy w jakich? Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ każde medium społecznościowe rządzi się swoimi prawami: na LinkedInie dobrze publikować treści od wtorku do czwartku, podczas gdy Instagram, Twitter i Facebook żyją przez cały tydzień. Sprawdź w statystykach strony, w jakich godzinach Twoi fani są aktywni i dopasuj harmonogram postów do swoich odbiorców.

 

  1. Dbaj o jakość treści

Nie zarzucaj swoich odbiorców serią podobnych, szablonowych postów - jeśli planujesz jakiś cykl, rozłóż go sobie w czasie. Pamiętaj również o tym, co publikujesz: rozmazane zdjęcie wykonane telefonem nie wypada źle, jeśli jesteś początkującym/ą blogerem/ką, ale jeśli zajmujesz się profilem większej firmy, zadbaj o dopracowane grafiki i profesjonalne fotografie. Spójna oprawa graficzna oraz przemyślane wpisy sprawią, że fani uznają Twoje treści za wartościowe.

 

  1. Pokaż, że Ci zależy

Nieodpisywanie na pytania i wiadomości działa tylko na Twoją niekorzyść, podobnie jak brak reakcji na udostępnienia oraz ciekawsze komentarze. Codziennie sprawdzaj, co Twoi fani piszą i staraj się wchodzić z nimi w interakcję, gdyż to z pewnością się opłaci: w przypadku Facebooka regularne i szybkie odpowiadanie na wiadomości prywatne zaowocuje adnotacją na profilu “Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”.

 

  1. Zachęcaj do działania

Konkursy, ankiety, pytania do fanów - to tylko kilka z wielu sposobów na wywołanie reakcji pod Twoim wpisem. Zadbaj o to, aby wspomniane próby zaangażowania odbiorców były spójne z komunikatem, który przekazujesz w swoich publikacjach. Postaw na kreatywność swoich fanów i daj im pole do popisu - poproś ich o stworzenie jakiejś treści, którą później będzie można wykorzystać na stronie.

 

  1. Zadbaj o spójność i profesjonalizm

Prowadź wszystkie swoje profile według reguł danego medium, ale jednocześnie dbaj o to, aby przekaz, który tworzysz na każdej stronie, wzajemnie się pokrywał. Jeśli fani trafią na sprzeczne informacje, uznają Ciebie i Twój profil za niegodny zaufania. Unikaj także kontrowersji i clickbaitu - takie działania również nie przysparzają na dłuższą metę sławy i mogą się skończyć zablokowaniem Twojego konta na danym portalu.

 

To tylko kilka z wielu sposobów na zwiększenie zainteresowania odbiorców - wymieniać można byłoby godzinami - ale z pewnością są to najważniejsze kroki, jakie należy podjąć, chcąc sprawić, aby dany profil w mediach społecznościowych był skutecznym narzędziem marketingowym. A jeśli wolisz skupić się na innych aspektach rozwoju swojego biznesu, profil na FB powierz specjalistom 😉