Co warto przygotować przed zrobieniem nowej strony internetowej?

Co warto przygotować przed zrobieniem nowej strony internetowej?


O tym, że obecność firmy w Internecie jest przynajmniej istotna niemal dla każdego biznesu, nie trzeba już nikogo przekonywać. Sama obecność to jednak dopiero połowa sukcesu, drugą jest wizerunek, jaki prezentujemy. Konsumenci i Klienci są dziś bardziej wymagający niż kiedykolwiek. Oczekują najwyższej jakości nie tylko usług i produktów przez nas oferowanych, ale także naszego wizerunku, którego waga niesłychanie wzrosła w ostatnich latach. To ocena naszego wizerunku, tzw. „pierwsze wrażenie”, zadecyduje czy Klient zostanie dłużej na naszej stronie, zainteresuje się ofertą czy przejdzie do strony konkurencji.

 

NA SKRÓTY – NIE TĘDY DROGA

Biorąc udział w procesie tworzenia setek stron internetowych dla naszych Klientów zaobserwowałem pewną prawidłowość.

Często, gdy pojawia się chęć stworzenia nowej strony internetowej, Klient chce otrzymać ją jak najszybciej, lecz nie posiada żadnych materiałów (czasem poza swoją poprzednią stroną internetową), które można użyć do stworzenia strony.

Nie rzadko „na szybko” zbierane są materiały, które Klient ma pod ręką, tj. katalogi firmowe, oferty. Mogą służyć one jako wyłączna podstawa nowej strony internetowej, a nie jest to dobra droga.

Doradzam wtedy, by poświęcić dłuższą chwilę na analizę tego co chcą pokazać odbiorcom swojej strony. Proponujemy zebrać cały zespół lub, gdy firma liczy więcej osób, po jednej osobie z każdego działu i przeanalizować, co chcemy zaprezentować Klientom.

Nowej strony internetowej nie tworzy się co roku. Prawdopodobnie strona posłuży na kolejne 2-4 lata. Oczywiście, w tym czasie jej treści powinny być aktualizowane w miarę potrzeb i rozwoju firmy. Być może strona będzie nawet odświeżana (pod kątem wyglądu), ale baza prawdopodobnie pozostanie taka, jaką umieścimy podczas tworzenia naszej firmowej strony. Dlatego warto poświęcić czas na rzetelne przygotowanie treści.

 

BRIEF TO PODSTAWA

Pomocne stają się tzw. BRIEF’y stosowane przez niektóre agencje interaktywne.

BRIEF zawiera zestaw podstawowych pytań, które pozwolą na określenie swoich oczekiwań,
a agencji na właściwe zrozumienie Klienta i poprawne oszacowanie czaso- i kosztochłonności projektu.

Przykładowy BRIEF możesz pobrać tutaj.

 

CO PRZYGOTOWAĆ?

Oczywiście, to nie oznacza, że musimy przygotować wszystkie treści. Część materiałów może
(i często tak jest) przygotować agencja.

Poniżej zamieszczam tabelę z opisem, co powinien przygotować Klient, w czym może pomóc agencja, a co należy do jej obowiązków.

 

ELEMENT STRONY INTERNETOWEJ

 

Klient

 

Agencja

BRIEF
Podstawowe informacje o firmie
Wejściowa treść oferty
Rekomendacje od Klientów
Lista zakładek strony internetowej w kooperacji w kooperacji
Firmowe CI opcjonalne opcjonalne
Zdjęcia do galerii zdjęć opcjonalne opcjonalne
Film o firmie opcjonalne opcjonalne
Linki do profili firmowych w social media opcjonalne
Copywriting – oferta, o firmie i inne treści opcjonalne
Projekt strony internetowej

 

Legenda:

Strona odpowiedzialna za dany element

Element opcjonalny dla strony internetowej

 

CZY TO WSZYSTKO?

Zazwyczaj tak, ale każdy projekt strony internetowej jest indywidualny. Należy traktować niniejszy artykuł jako wyjściowy przy przygotowywaniu materiałów na nową stronę firmową.

Jeżeli rozważasz stworzenie nowej strony internetowej zapraszamy do kontaktu tutaj.

Od 10 lat w branży, na co dzień kieruje zespołem kilkudziesięciu specjalistów z branży IT i marketingu. Interesuje się zarządzaniem relacjami między ludźmi, nowoczesnymi technologiami i marketingiem. Prywatnie i hobbystycznie kwalifikowany operator drona, miłośnik dobrych ujęć lotniczych oraz montażysta filmów. Jego motto życiowe to - "nie ma rzeczy niemożliwych!”

Brak powiązanych postów

KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany.